Over Ons

Strategie

Wij groeien door lange termijn kansen te creëren en deze te vervullen voor onze partners.

"Creating a world of opportunity" is wat wij doen voor onze klanten, leveranciers en collega's. Dat is onze manier van werken en dat is hoe we verwachtingen overtreffen in alles wat we doen.
Ons uitgebreide portfolio bevat de diversiteit om waar nodig de breedte en diepte in te gaan voor onze stakeholders. Het is onze missie om verder te kijken dan de huidige mogelijkheden zodat we blijven innoveren samen met onze partners.

Ontdek hoe we jouw onderneming laten groeien met onze 4 pilaren

Onze mensen


De kern van ons succes? Onze getalenteerde medewerkers! Zij geven vorm aan onze cultuur, onze waarden en ons succes. Daar zijn we trots op.

We hebben momenteel meer dan 3700 mensen in dienst in meer dan 50 landen. Als bedrijf geloven wij in het opbouwen van vertrouwen. Daarom beschikken wij over lokale experts in de markten die we bedienen. Zij kennen precies de behoefte van de 
eindconsument, zodat we onze partners beter kunnen adviseren en helpen met hun innovaties.

Met een grensverleggende spirit, passie en innovatie zijn onze getalenteerde experts altijd bezig met het ontwikkelen en formuleren van nieuwe oplossingen om aan de behoeften van onze leveranciers en klanten te voldoen.

Als bedrijf zijn we toekomst gericht. Of het nu duurzame oplossingen betreft of het omarmen van nieuwe digitale mogelijkheden: we blijven voorop lopen in innovatie en helpen onze partners om hetzelfde te doen.

Onze ambitie is om altijd een stap verder te gaan en met onze hoogwaardige producten, digitale diensten en duurzame oplossingen een waardevolle bijdrage te leveren aan een betere wereld van morgen - voor iedereen.

Ondernemend. Vrijheid om te handelen. Partnerschappen. Ambitieus. Dit zijn de waarden die niet alleen ons bedrijf kenmerken, maar ook onze mensen.

Digitale Transformatie


Wij zoeken actief naar manieren om onze diensten te optimaliseren door middel van digitalisering, zodat wij een betere ervaring voor onze klanten creëren. Wij hebben verschillende systemen en digitale tools geïmplementeerd om onze bestaande processen te verbeteren. Deze omvatten, maar zijn niet beperkt tot, het gebruik van AI en dataverzameling voor business intelligence. Het doel hiervan is om onze diensten en producten zo makkelijk mogelijk aan te bieden aan onze klanten.

"We beschouwen digitale innovatie als een noodzaak, niet alleen als een prioriteit".

Omnichannel: onze standaard

Wij zorgen voor goede klantervaringen die mogelijk zijn met de verschillende kanalen wat door onze klanten als moeiteloos wordt ervaren. Klanten kunnen contact met ons opnemen via vrijwel elk type apparaat, informatie en diensten ontvangen, samenwerken en kunnen ze advies vragen aan onze experts via hun voorkeurskanalen.

Agile werken & datagedreven > de klant centraal

Door onze Agile manier van werken kunnen wij ons continu aanpassen aan uw organisatie, processen en werkwijze. Via ons multi cloud-based platform hebben wij een digitale omgeving gecreëerd om de klantgerichte data te gebruiken.

Ons klantportaal: MyIMCD

Onze MyIMCD Ecommerce Platform bied veel mogelijkheden voor onze klanten. Dit klantenportaal biedt 24/7 toegang tot relevante product- en commerciële data.


Binnen onze Digitale Transformatie is security voor ons een topprioriteit.

Onze Cybersecurity is het geheel van technologieën en processen die zijn ontworpen om netwerken, computers, programma's en gegevens te beschermen tegen aanvallen, schade of ongeoorloofde toegang.

Duurzaamheid

Voor IMCD Benelux is duurzaamheid ondergebracht in vier thema's: People, Planet, Procurement en Policies.

People
Bij IMCD Benelux werken meer dan 140 mensen op drie locaties. Aangezien ongeveer de helft van de medewerkers klantgericht werkt, zijn de mensen het meest waardevolle ondereel van de organisatie. Niet voor niets is People een van de vier pijlers voor groei in de komende jaren. IMCD Benelux streeft ernaar een werkplek te creëren waarin onze medewerkers zich kunnen ontwikkelen. Al onze medewerkers zijn deskundig in hun vakgebied, ambitieus en krijgen de vrijheid om te handelen. Thema's waar IMCD Benelux zich op richt zijn betrokkenheid, kennis, diversiteit en gelijkwaardigheid.

Planet
Klimaatactie wordt serieus genomen bij IMCD Benelux. Sinds 2019 werken we aan het verkrijgen van meer inzicht in de milieu-impact van onze organisatie. In 2022 willen we dit inzicht gebruiken in onze eigen uitstoot om deze impact te verminderen. Het gaat dan om de scope: 1 en 2 emissies, maar ook om zakenreizen, woon-werkverkeer van medewerkers en gegenereerd afval.

Procurement
De grootste impact voor IMCD Benelux ligt in de toeleveringsketen, waardoor duurzaam inkopen centraal staat. Wij werken samen met zowel onze leveranciers als  klanten om de beste ingrediënten voor nieuwe formules aan te bieden. IMCD Benelux heeft meerdere certificaten behaald die de "chain of custody" in meerdere toeleveringsketens aantonen. Voorbeelden van deze certificaten zijn UTZ, ISCC Plus en REDcert.

Policies
Ecovadis verstrekt duurzaamheidsratings aan bedrijven die als doel hebben een beoordeling te krijgen van de integratie van duurzame principes in hun managementsystemen. IMCD Benelux heeft in 2019 de Ecovadis Silver rating ontvangen en heeft deze verhoogd naar de Ecovadis Gold rating in 2021. Dit betekent dat we in de top 5% van organisaties zitten over alle bedrijven in alle industrieën. IMCD Benelux streeft ernaar om op alle vier de thema's binnen de Ecovadis rating te verbeteren en wil in 2023 de Platinum status behalen.

Partnerschappen

IMCD Benelux hecht veel waarde aan haar partnerschappen. Het maakt niet uit hoe groot of klein, al onze klanten en leveranciers zijn even belangrijk voor ons.


Het zit in ons DNA om duurzame en langdurige relaties op te bouwen met onze leveranciers, klanten en andere stakeholders. Daarnaast is het ons doel om de wereldwijde voorkeurspartner voor de verkoop te zijn - al onze relaties zijn gebaseerd op vertrouwen, transparantie, vertrouwen, geloofwaardigheid en gemeenschappelijk voordeel op lange termijn.


Door de trends voor te blijven, nieuwe mogelijkheden te zoeken voor continu evaluerende markten en onze eindeloze nieuwsgierigheid, zijn wij in staat eersteklas technische expertise en oplossingen te bieden binnen al onze bedrijfstakken.


Als toonaangevende gespecialiseerde distributiepartner zijn wij ervan overtuigd dat het onze rol in de maatschappij is om onze belangrijkste partners te helpen bij het op de markt brengen, verkopen en verdelen van hun producten, en onze klanten bij het formuleren van producten die een duurzamere toekomst kunnen creëren. Wij zijn er trots op dat wij met onze verschillende expertiselabs innovaties op maat kunnen helpen ontwikkelen om de specifieke wensen van onze klanten te ondersteunen.


Met onze expertise kunnen wij u helpen uw bedrijf te laten groeien en te innoveren.